luni, 9 februarie 2015

Rugăciunile Sfântului Efrem Sirul către Maica Domnului. Rugăciunea a treia către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu.

Maica Domnului, Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, Rugaciuni la Maica Domnului, Icoanele Maicii Domnului
Fecioară Stăpână, Născătoare de Dumnezeu, cea care L-ai născut pe Hristos, Mântuitorul și Dumnezeul nostru, spre tine îmi pun toată nădejdea și întru tine mă bizui, ceea ce ești mai înaltă decât toate puterile cele cerești.
Tu pe mine, prea-fără-de-prihană, cu Dumnezeiescul tău Dar păzește-mă. Ocârmuiește-mi viața și către sfântă voia Fiului tău și Dumnezeului nostru, povățuiește-o.

Tu îmi dăruiește lăsare greșelilor.

Fii mie scăpare, acoperământ și sprijin, și povățuitoare care mă treci la viața cea veșnică. Și, în ceasul cel înfricoșat al morții mele, Stăpâna mea, să nu mă părăsești pe mine, ci grăbește spre ajutorul meu și răpește-mă din tirania cea amară a dracilor; că întru voia ta ai puterea, ca o Maică cu adevărat a lui Dumnezeu și ca una ce peste toate stăpânești.

Primește, preamilostivă și preasfântă Stăpână, Maică a lui Dumnezeu, cinstite daruri și ție numai potrivite, de la noi, nevrednicii robii tăi, ceea ce din toate neamurile ești aleasă, ceea ce decât toată zidirea celor cerești și a celor pământești te-ai arătat mai înaltă, fiindcă, prin tine, pe Fiul lui Dumnezeu L-am cunoscut, prin tine, Domnul Puterilor a fost cu noi și ne-am învrednicit sfântului și preacuratului Său Trup și Sânge.

Fericită ești tu între neamurile neamurilor, de Dumnezeu fericită, ceea ce ești mai strălucită decât Heruvimii și mai slăvită decât Serafimii.

Și acum, Prealăudată, Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, să nu încetezi solind pentru noi, nevrednicii robii tăi, ca să ne izbăvim de toată bântuirea răului și vicleanului și de toată înconjurarea și să fim păziți nepătrunși de toată asuprirea cea înveninată; însă și până în sfârșit, cu rugăciunile tale păzește-ne neosândiți pe noi, ca, întru sprijinul și cu ajutorul tău mântuindu-ne, slavă și laudă, și mulțumire, și închinăciune totdeauna lui Dumnezeu, Unuia în Treime și Ziditorului tuturor, să Îi înălțăm.

Stăpână preabună și prea-de-bun-neam, Maică a lui Dumnezeu Celui bun și întrutot bun și preabun, caută spre rugăciunea nevrednicului și netrebnicului robului tău, cu ochiul tău cel milostiv, și fă cu mine după multă mila negrăitei milosârdiei tale; și treci cu vederea greșelile mele cele cu cuvântul și cele cu lucrul, cele cu fiecare simțire, de voie și fără de voie, cele întru cunoștință și întru necunoștință; și mă înnoiește pe mine tot, și biserică mă fă a Preasfântului și De-viață-Făcătorului și Prea-Stăpânitorului Duh, Care a locuit și a umbrit în preacuratul tău pântece, puterea Celui Preaînalt; că tu ești ajutătoarea celor necăjiți, ocrotitoarea celor ce se primejduiesc, mântuitoarea celor înviforați, liman al celor ce sunt întru furtună, părtinitoarea și sprijinitoarea celor împresurați.

Dăruiește umilință robului tău, alinare gândurilor, bună statornicie minții, minte întreg-înțeleaptă, trezvire sufletului, cuget smerit, așezare cu sfințită cuviință și trează, năravuri pricepute și înfrânate, semnele care arată buna așezare cea din lăuntru a sufletului și pacea pe care Domnul nostru a dăruit-o ucenicilor Săi.

Să ajungă rugăciunea mea la biserica ta cea sfântă și la lăcașul slavei tale.

Să pice ochii mei izvoare de lacrimi, ca să mă speli pe mine cu lacrimile mele și să mă lămurești cu curgerile lacrimilor mele, curățindu-mă de spurcăciunea patimilor.

Zapisul greșelior mele șterge-l. Risipește norii mâhnirii mele, negura gândurilor și tulburarea. Viscolul și vijelia patimilor, departe fă-le de mine și întru netulburare, și întru alinare, păzește-mă.

Mărește inima mea cu mărime duhovnicească.

Veselește-mă și bucură-mă cu bucurie negrăită și cu veselie neîncetată, ca, pe căile drepte ale poruncilor Fiului tău, cu alergare dreaptă să alerg și să merg cu conștiință nemustrată și cu petrecere nepoticnită.

Dă-mi încă și rugă curată mie, celui ce mă rog către tine, ca, întru minte netulburată și cu gând nerăspândit, să cuget neîncetat, cu suflet nesățios, noaptea și ziua, cuvintele Dumnezeieștilor Scripturi și să cânt întru mărturisire și, întru bucuria inimii, să mă rog, spre slava și cinstea, și marea cuviință a Unuia-Născut Fiului tău, a Domnului nostru Iisus Hristos, Căruia se cuvine toată slava, cinstea și închinăciunea, acum și pururea, și în vecii vecilor. Amin.

Rugăciunile Postului Mare, Editura Egumenița, Galați, pp. 129-132.

Niciun comentariu: