duminică, 8 februarie 2015

Rugăciunile Sfântului Efrem Sirul către Maica Domnului. Rugăciunea a doua către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu.

Maica Domnului, Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, Rugaciuni catre Maica Domnului
Fecioară Stăpână, Născătoare de Dumnezeu, cea cu Dar Dăruită, Maică a lui Dumnezeu, preablagoslovită de Dumnezeu, preadăruită, încăperea dumnezeirii Unuia-Născut Fiu al Celui fără de moarte și nevăzut Părinte: Pleacă urechea ta și auzi graiurile mele care, din spurcatele și necuratele mele buze, se trimit. Căci, iată, din suflet zdrobit și din cuget smerit, la milosârdia ta am alergat. Deci să nu mă treci cu vederea pe mine, ticălosul, nici să mă lași să pier până în sfârșit eu, nevrednicul robul tău, ci rugăciunile tale cele de Maică folosindu-le, vindecă-mi ticăloșitul meu suflet, care rău s-a zdrobit cu patimile mele cele rele și viclene, pe care vrăjmașul cel rău și viclean, prin păcatele cele iubitoare de dezmierdări zdrobindu-l, la pământ l-a călcat.

Pentru aceea, de toată rușinea sunt plin și nu îndrăznesc, nici cutez să cer iertare păcatelor mele celor multe și vindecare rănilor mele celor nevindecate de la Iubitorul de oameni, Dumnezeul meu; căci am întinat biserica trupului și cu poftele cele necuvioase am pângărit-o pe dânsa cumplit, și toate simțirile, cu faptele cele fără de lege, le-am netrebnicit. De unde, nu am îndrăzneală să ridic mâinile mele spre Cer, pe care întru rele lucrări le-am întinat, și buzele mele să-mi deschid spre rugăciune, pe care cu ocărârile și cu clevetirile cele asupra aproapelui, le-am pângărit.

Pentru aceasta, Preacurată Stăpână, la negrăite îndurările tale mă arunc eu, ticălosul și curvarul; că nu am altă nădejde sau altă scăpare, fără numai pe tine singură, mângâierea mea și grabnic-sprijinitoare, bucuria sufletului meu, dezlegarea întristării, izbăvirea robiei, îndumnezeirea muritorilor, curățitoarea și scăparea noastră, ridicarea celor căzuți, ziditoarea din nou a sufletului și a trupului meu, izbăvirea de păcatele mele, picătura de Dumnezeu izvorâtoare a inimii mele celei uscate, făclie prea-strălucitoare a sufletului meu cel întunecat, îmbrăcăminte a goliciunii mele, odihnă și încetare a suspinurilor mele, prefacere a primejdiilor mele.

Că întru tine nădăjduiesc și întru tine mă laud.

Să nu îndepărtezi de la noi ocrotirea ta, ci ajută-ne și ne acoperă, și stai de față totdeauna. Că Se veselește de cererile tale Unul-Născut Fiul tău. Și cu mult mai vârtos El, Care între robi a voit a Se număra, va păzi Darul și porunca Sa către tine, ceea ce I-ai slujit Lui la Nașterea cea negrăită. Pentru care, Se și bucură de rugăciunile tale, ca pe a Sa socotind slava ta, și, după datorie, împlinește cererile tale. Numai să nu mă treci cu vederea pe mine, prea-ticălosul, nici faptele mele cele necuvioase să curme mila ta cea nemăsurată, Născătoare de Dumnezeu, numele cel prea-dorit mie; căci nici un semn de biruință nu este mai tare decât ajutorul tău.

Deci, la tine, cea prea-fără-de-prihană și mijlocitoarea lumii, întru pocăință cad și către tine, ceea ce ești întru nevoi grabnic ajutătoare și, după Dumnezeu, sprijinitoare, și, întemeiată și tare ocrotitoare a mea – eu, cel ce cu multe greșeli sunt vinovat, dintru adâncul inimii mele strig: Miluiește-mă, ceea ce ești iubitoare de bine și iubitoare de milosârdie, pe mine, cel ce de toată reaua putoare și de trândăvie sunt plin, și primește această ticăloasă și proastă cerere. Deși cu trândăvie și cu lenevire ți-o aduc ție, însă tu, cu cererile tale cele de Maică, bine primită fă-o Fiului tău și Dumnezeu, învrednicindu-mă Împărăției Cerurilor pe mine, care laud și binecuvintez pe Tatăl și pe Fiul, și pe Sfântul Duh, acum și pururea, și în vecii vecilor. Amin.

Rugăciunile Postului Mare, Editura Egumenița, Galați, pp.124-128.

Niciun comentariu: